Saturday, November 24, 2018

Happy Birthday, Yu

24.11.2018
I thought of just texting you or an FB shoutout to wish happy birthday to you..and realized, it's not just a usual annual birthday.
it's you big 40, kan?
I have so many things to write that I ended up writing it in the blog instead.
...
Happiest 40th, Yu.
Aku ada banyak wish nak wish and doa kat kau, untuk kau, Medi, Sahila and insyaallah to future ayu's & medi's clan!
...
You are definitely a proud daughter to you late ibu & ayah, and a loving sister to Munir.
You are no doubt, the best mom to Sahila and the hottest wife to Medi.
and to me,
You are the best buddy i can rely on whenever wherever.

You are my girl!
You'll finish my words just before I utter them
You understand what I was thinking when I myself don't
You wait forever when I say in a minute
You listen to me hours when I am upset and just want to have a 'wall' to throw everything out
You don't seem like no me forever, but you do know me like forever
You support me no matter how insane my idea is
.....
ooooo, the list could go endlessly.

For that friendship, I really need to kill you if I don't want to have a trace of my past (or even my future) to know about it!

Yu,
We both know our each struggles.
Kau dengan citer kau.
Aku dengan citer aku.
Anak-anak aku besar, walau tak depan mata kau, confirm-confirm besar dlama telinga kau, masuk dalam hati!
I remember those days...
Yu,
Aku macam emo bila nak citer bab anak ni.
Aku teringat ibu.. dan aku tahu, kau sure nangis kalau aku over-over.
so, takyah over sgt lah.
It's so sweet bila kau letak nama Sahila as Sahila, a replacement of letter B to H in commeration to nama ibu kau.
She would definitely proud of you, walau macam mana pun...
Kau doakan dia dan ayah kau bebanyak ye.

Yu,
People can and will judge you!
Diorang nampak, kau pompuan tak pakai tudung, hisap vape (dulu lah kan)..
Ada kau kesah?
Aku ingat lagi, selama kita kawan, bila masa aku bunyi je nak try pakai tudung, kaulah satu-satunya kawan yang tak pernah bagi respond negative....
Kau cakap pakailah..
And I said that, not once, not twice.. bertahun-tahun dalam kita berkawan (21 years wuuhuu!) bertahun-tahun lah kau cakap 'nak pakai, pakai je lah'.
Padahal, ada orang yang pakai tudung dari form 1, bila aku bunyi cakap nak pakai tudung, selamba je cakap 'tak yah lah.tak cantik'

Yu,
we've gone so many things after 21 years.
Citer kau
Citer aku

Hari ni,
kalau nak citer satu-satu,aku melalak depan komputer ni dan anak-anak aku mesti pelik sebab tengok 'mama tak tengok youtube pun tapi nangis sakan'...
so, aku hold lah citer tu.
kite simpan dalam memori kita.
dan akan sentiasa bercerita, sesama kita, sesama anak-anak kita.

Aku look forward nak dengar citer2 Sahila nanti.
Sekarang ni pun, kalau bakar sikit je, mesti berjela kau nak citer...
hahahaha
seronokkan!

Aku suka masa kau nak kawin
Aku suka masa kau dapat baby
Hari ni, aku suka sebab kau dah masuk 40, sama ngan aku punye timezone.... haahaha

Happy birthday dear friend.
Moga diberi rahmat dan redha Allah
Moga dilimpahi rezeki hidayah, kesihatan, kekayan, kebahagian, kebijaksanaan dan anak-anak soleh solehah.
Happiest birthday, Yu!
Sayang kau!


No comments:

Post a Comment