Sunday, September 13, 2020

Kami tak OK

 Kami sedang diuji. 

Rasa nak ngadu... dan tak pernah putus ngadu pada Tuhan Yang Maha Mendengar. 

Sedang dalam menaip warkah ini, masih dititipkan untukNya. 

Sungguhpun Dia Tahu yang aku akan menitipkan satu persatu semua yang terbuku, Dia juga Tahu aku tak mampu. 

Aku tak tahu haruskah aku marah. 

Aku tak tahu haruskah aku bersedih. 

Sungguh, aku lemah, lemah di dalam mahupun luaran. 

Aku letih untuk terus tersenyum. 

Aku sakit menahan sebak bila ada yang bertanya, korang ok?

Kami tak ok. 

Allah Tahu

Kami tak ok. 

Tapi, tengok abang, aku tahu, dia lagi-lagi tak ok. sampai aku jadi takut untuk tahu samada dia ok atau tidak. akhirnya, aku sembunyikan rasa. 

Sebab aku tahu, Allah Tahu. 

Alhamdulillah. 

Jaga kami Ya Allah. 

Jaga kami Ya Allah. 

Bagi kami jalan keluar Ya Allah, jalan untuk kami beramal beribadah untuk jalan yang Kau redhai, Ya Allah. 

Redhai kami Ya Allah. 

No comments:

Post a Comment